dijous, 18 d’octubre del 2012

Activitat tema 3


L’activitat que va relacionada amb el tercer tema de l’assignatura consisteix en fer
un petit comentari de les “CASERES DEL TRESOR”.

Casera del tresor:  és un tipus d’activitat didàctica molt senzill, útil per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats y procediments  relacionats amb les tecnologies de la informació i la comunicació general i accés a informació a través d’Internet. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les respostes.

Algunes inclouen una “Gran pregunta” al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés.

A classe ens vam mirar aquesta pàgina web on surten diferents exemples de caseres de tresors. La veritat que la majoria de les caseres estan estructurades en diferents parts que són:
Introducció: on s’introdueix el tema del que tracte la casera del tresor.
Preguntes: en aquest apartat els infant poden trobar un llistat de preguntes, que són les que han de respondre abans de cercar la informació per tal de saber el que saben d’aquell tema.
Recursos:aquí es allà on trobaran les respostes de les preguntes plantejades anteriorment, ja sigui a través d’enllaços a pàgines webs, jocs, imatges,...
Gran pregunta: finalment, els infants tindran que donar una resposta a una pregunta de manera que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés.

Els recursos que trobem normalment són diversos; imatges, vídeos, jocs, sons,...Tots aquets fan possible un aprenentatge didàctic i lúdic.
Tinc que dir que mai havia sentit parlar de les caseres del tresor fins dia d’avui. La veritat que m’ha semblat un recurs bastant útil i enriquidor pels centres educatius. Aquest permet que els infants aprenguin uns coneixements sobre uns temes determinats i al mateix temps adquireixin unes habilitats relacionades amb les TIC. A Educació Infantil, sobretot a segon cicle, penso que això pot ser un recurs bastant útil ja que amb les caceres ells poden cercar informació clara i senzilla amb la qual els ajudarà a quedar-se amb una idea clara del tema determinat.
Els mestres poden crear la seva casera pròpia la qual cosa això permet que ells mateixos escollin les preguntes i els recursos que estiguin interessats a treballar amb els infants. D’aquesta manera ells poden adaptar tota la informació a l’edat dels infants, cosa que és molt important.
El que m’ha cridat l’atenció de les caseres és que són activitats que es poden presentar de diferents maneres; gran grup, petit grup o de forma individual. Suposo que això dependrà molt de l’edat dels infants i cada una de les seves característiques. 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada