L’activitat
que va relacionada amb el tercer tema de l’assignatura consisteix en fer
un
petit comentari de les “CASERES DEL TRESOR”.
Casera del tresor: és un tipus d’activitat
didàctica molt senzill, útil per adquirir informació sobre un tema determinat i
practicar habilitats y procediments relacionats amb
les tecnologies de la informació i la comunicació general i accés a informació
a través d’Internet. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de
direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les
respostes.
Algunes
inclouen una “Gran pregunta” al final, que requereix que els alumnes integrin
els coneixements adquirits durant el procés.
A classe ens vam mirar aquesta pàgina web on surten diferents exemples de caseres de
tresors. La veritat que la majoria de les caseres estan estructurades en
diferents parts que són:
Introducció: on s’introdueix el
tema del que tracte la casera del tresor.
Preguntes: en aquest apartat els infant poden trobar un llistat de preguntes, que
són les que han de respondre abans de cercar la informació per tal de saber el
que saben d’aquell tema.
Recursos:aquí es allà on trobaran les respostes de les preguntes plantejades
anteriorment, ja sigui a través d’enllaços a pàgines webs, jocs, imatges,...
Gran pregunta: finalment, els infants
tindran que donar una resposta a una pregunta de manera que requereix que els
alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés.
Els recursos que trobem normalment
són diversos; imatges, vídeos, jocs, sons,...Tots aquets fan possible un
aprenentatge didàctic i lúdic.
Tinc que dir que mai havia sentit parlar de les caseres
del tresor fins dia d’avui. La veritat que m’ha semblat un recurs bastant útil i enriquidor pels centres educatius. Aquest permet que els infants
aprenguin uns coneixements sobre uns temes determinats i al mateix temps adquireixin unes habilitats relacionades
amb les TIC. A Educació Infantil, sobretot a segon cicle, penso que això
pot ser un recurs bastant útil ja que amb les caceres ells poden cercar
informació clara i senzilla amb la qual els ajudarà a quedar-se amb una idea
clara del tema determinat.
Els mestres poden crear
la seva casera pròpia la qual cosa això permet que ells mateixos escollin
les preguntes i els recursos que estiguin interessats a treballar amb els
infants. D’aquesta manera ells poden adaptar tota la informació a l’edat dels
infants, cosa que és molt important.
El que m’ha cridat l’atenció de les caseres és que són
activitats que es poden presentar de
diferents maneres; gran grup, petit grup o de forma individual. Suposo que
això dependrà molt de l’edat dels infants i cada una de les seves
característiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada